Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Monday, April 11, 2011

Teka-Teki Dengan Sang Izrael.


 Wayar-wayar yang berserakan 
 itu
 Bukan sekadar mengalirkan cecair penyembuh
 Malahan
 Sudah bersatu dengan setiap pembuluh darahku.

 Besi halus dari jarum yang tajam
 itu
 Tidak lagi menjadi igauan ngeri
 di malam hari
 Bahkan sudah bertukar menjadi alat permainan
 di mataku.

  Air Yasin mahupun Zam Zam
  yang dibawa dari bumi penuh barakah
  Tidak mampu lagi 
  menjadi penawar
  Tidak juga meredakan barang secebis
  kehausan yang mencengkam.

 Suara mama dan alunan lunak
 surah yang dibaca
 Tak lagi mampu menenangkan
 jiwa aku yang resah
Tak juga menghilangkan sezarahpun
kesakitan yang menghimpit.

Aku sudah penat
untuk berteka-teki
dan bermain tarik tali
dengan Sang Izrael.

Aku tidak pandai dalam teka-teki
Tubuhku yang lemah pula
tidak memungkinkan aku
untuk menang dalam 
permainan sengsara ini.

If all my "Kifarah" has been paid,
Then take me,my Lord
to Your side
Where all the green birds are
singing cheerfully
Where all the pain will be freed
from me.

I know I am done.I am but you are not.


Sarah Sayuri Hartnett.





Nota Kaki:Aku nak emo 24 jam selepas tertipu and menaip entri Berkabung Untuk The Famous Abang.Dahla,aku nak pergi cari port yang ada bangunan setinggi 18 tingkat.

May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

8 comments:

d'zaro said...

kejar bayang pastilah mengikut, menunggu bayang pastilah menunggu..
terkadang dunia tak perlu di hirau, walau terkadang sangat wajib dihirau..
namun lah tetap mentari terbit dari timur, dan tenggelam di barat..
yang tetap bertempat tetap yang bergerak terkadang terhadang..
hidup penuh mysteri tapi segalanya musti teraih...

Sarah Sayuri Hartnett said...

@D'zaro:mengejar bayang yg tak setia...bila dalam kegelapan bayang2 sendri pun akan meninggalkan kita...

aku sudah penat....

Asyikin said...

takut tengok gambar tu

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Asyikin:thanks kerna takut...berbaloi I geledah semua nak cari pic tu...hehehe

tujuannya utk menakutkan...

;D

Abang Zam said...

aku tak takut pun ngn gambar tu..

aku bukan tipu kau lah mgkuk..haha..berkabung lah lagi..ak suka!

*amalan kau dah cukup ke

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:aku bkn mgkukla...aku adik ipar Angelina Jolie...huh...

amalan cukup or tak klu dah smpai ajal ttap mati kn..so..that is that.

;((

nik lan nik mat said...

seram

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Nik Lan Nik Mat:hehehe....thanks kerna memuji...;DD

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat