Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Monday, May 9, 2011

Jealousy.


                    Jealous.Cemburu.Menurut Kamus Dewan,cemburu ditakrifkan sebagai ketakutan berpindahnya rasa kasih sayang kepada orang lain atau ketidakpercayaan dalam kesetiaan seseorang.

                   Cemburu mengikut Kamus Sarah Sayuri adalah rasa tidak selamat selama mana kita tidak yakin yang kita memiliki seseorang atau sesuatu sepenuhnya.Bagi aku rasa cemburu itu tetap akan ada sampai bila-bila kerana kita tidak akan dan tidak mungkin memiliki sesuatu sepenuhnya.Kenapa tidak sepenuhnya?Kerana tiada yang sempurna dalam dunia ni.Bertanyakan aku soalan seperti ini samalah seperti bertanya mengapa Clorox hanya mampu menghapuskan 99.9% bakteria dan bukan 100%.Kerana Clorox ciptaan manusia.Dan penciptanya tidak sempurna.

                    Aku tidak marah bukan bermaksud aku tidak cemburu tetapi aku percaya pada kata-kata hikmat di bawah.


                  Lelaki akan kelihatan comel bila cemburu
                      Perang Dunia Ke-3 akan kelihatan bila perempuan pula yang cemburu.


                  See...untuk berperang itu bukan masalahnya cuma bagi aku dunia ini sudah terlalu tua.Yeah,terlalu tua untuk satu lagi peperangan yang tidak perlu.I am not going for a worthless war because I am not a warrior nor do I am a fighter. 

                 But once I decided to be one,you will surely regret for asking for it.Sebab aku seorang yang tidak akan pernah puas dengan sekadar kekalahan musuh.Aku mahukan lebih dari itu.Why?Because I am sick.And a sick person like me wouldn't have think too much before deciding to go out with a rambo knife and kill everyone that stand in her way.Really.Sometimes I can be a sweet and innocent angel with beautiful words that calmed you.But most of the times,I am a demon with the mask of an angel.I can show you a place that is scarier than your nightmares and more painful than in hell.

                   For now,I am in a calm state.So peaceful until I can even show you the heaven if you ask me for.So serene until I can take your hands and bring you to the Garden of Eve if you want to.You...do hope that this feelings last,do you?Or else?


serenity




Nota Kaki:Owhh...semua yang aku tulis sebenarnya perlu dibaca dengan nada melankolik cuma perlu penekanan pada baris-baris tertentu dan aku pasti korang tahu di mana.Tiada yang aku taip perlu dibaca dalam nada marah atau tinggi sebab aku sangat tenang.Percayalah.Mesej-mesej aku pun bernada melankolik,sila baca macam baca puisi A.Samad Said.Aku tak marah.Kalau aku marah aku takkan menaip.Kalau rasa perlu dibaca dalam nada tinggi,aku akan beritahu.Jangan susahkan diri berfikir.Entahlah kenapa semua orang sangka mesej aku perlu dibaca dengan nada marah.Haisyhhi....




May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

35 comments:

✿ gadis biasa ✿ said...

lelaki cemburu kelihatan cute..

errkk..??!!!(^.^)

agree!!!.
kalu sekadar cemburu then pongpang marahkan si dia buat apa..?buang masa

dah alang2 tu,pegi je bunuh yang halang laluan aman damai kite..heeee^^

Headmaster said...

jealousy is a mind disease! sampah2!! jgn dekatinya. btw melankolik kaw aku dapat detek

Rafi Nilhan said...

huuh.. sbab tu la itew malash nak jelsh2 nie.. makin kiut kang.. mencik!

Sarah Sayuri Hartnett said...

@gadis biasa:hahahah sgt kiut

mr fiance kelihatan sgt kiut bila jeles...I like!

to me,i'll kill my enemy for sure because im sick and i cannot think when i am sick :))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@headmaster:hahhaa..kau ni detective ke semua dpt detek?

Sarah Sayuri Hartnett said...

@rafi nilhan:hahaha...yela.bagusla tu.

bertmbah kiut kang ramai terpikat kat u,ai tak tulung...

Headmaster said...

tak.aku detektor.macam hitler.eh camne eja ditaktor?ah,sampah.

Sarah Sayuri Hartnett said...

@headmaster:hahaha..ditaktor...betullah tu kot.

semua sampah je.kitar semula la

Abang Zam said...

aku tak kiut pun bila jeles
pffftt

kau tipu..org cakap muka aku buruk kalau jeles

penipu la

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:ahhh...tu kau yg tgok kat cermin.apa la..

pompuan akan tgok dari sudut yang lain

tak tercapai akal kau kan...pfffttt hahaha

Abang Zam said...

iye ke? nanti aku sent mms muka jeles aku kat kau lepas tu kau komen eh?

thangs :)

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:hahaha..kau selalu jeles ke smpai buleh tgkap gambar?

bila nak jeles ni?

AwieKashi said...

kalau saya pun jelez...huhu

✿ gadis biasa ✿ said...

jeles = unmatured
ngeeeee ^.^

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:hahaha...sy tahu awk akan jeles..

:))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@gadis biasa:errr....no komen.

kalau komen bukan2 ni,habis inbox kena serang..susah nak jaga hati orang ni tahu

:))

AwieKashi said...

huhuhu,,xpe2...
kalau jelez pun bia la bertmpat kan... ngee

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:hahaha...apsal nak jeles ni?sebab kata-kata hikmat tu ke?

AwieKashi said...

nothing,,
*just kidding... ^^

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:hahahaha...okay.i tak cakap pape..hahaha

AwieKashi said...

HAHAHA!
ok...xpe..xpe...
wink! wink!

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:takpe kan?

hahaha...thanks :))

AwieKashi said...

xpe...HUHUHU!
welkem,,,,

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:

(^__^)//

AwieKashi said...

xleh lebih2...nanti abg zam marah...huhu

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Awiekashi:ehhh...hahaha..dia dah tak marah la.

ni pun dah lebih ni.takut eh?

tp nnti konfem ada org lain jeles.:))

AwieKashi said...

hehehe,,,yeke??
wink! wink! abis lah.... ^_^

Mr Salvatore said...

;* <---ini muka jeles..kiut x?hahaha

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awie kashi:hahaha....toinktoink

apa yg habis?

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Mr Salvatore:burok mcm stefan

kenapa tak buat muka damon je?haiyaa mehh..(='_'=)

Mr Fiance said...

mencik damon!!

Mr Fiance said...

mencik damon!!

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Mr Fiance:hahahah....amboi2.

klu benci pun tak perlulah bersungguh sampai nak komen 2 kali...

hahaha...haiya

damon is kool babe

Silent said...

aku baca nada tenang!


yes
sebab aku dah selalu baca puisi-puisi sinis.

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Silent:kalau kau baca dengan nada marah pun tetap kiut...pic baby tu

im melting...

puisi byk yg sinis kan

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat