Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Friday, May 6, 2011

A Candle-Light-Dinner Story.


                    Masuk dapur.Tengok mak aku sedang memasak.
                   
                   Ambil gelas dan isi air.Duduk di meja makan.Tengok mak aku lagi.Kali ni mak aku perasan.

                   "Ada apa?"Mak aku tanya tapi tak pandang ke arah aku.

                   "Mak,dia nak datang."

                   "Sapa nak datang?"

                   "Diala.Dia..."

                   "Sapa dia tu?"

                   "Dia tu diala."

                   "Owh..dia.Jadi nak apa ni?"

                   "Candle light dinner.Can I...sorry,I mean can we?"

                   "Candle light dinner..."Mak aku terdiam sekejap.Kemudian senyum sorang-sorang.Agaknya teringatkan kisah zaman mudanya yang romantik.

                  "Awat senyum lagutu tu?Boleh dak ni?"aku mendesak.

                  "No hugging?No kissing?"

                  Tiada jawapan.Suasana sepi agak lama antara kami.

                  "What I mean here is no deep French kissing?"

                   Bulatkan mata tanda tak percaya.Mommy,dont kidding me...Cepat-cepat aku geleng kepala lalu teguk air dalam gelas.Seteguk,dua teguk.

                   "No foul play.No 'ringan-ringan'.No tangkap basah."

                   Aku tersedak.Hampir tersembur balik air yang diminum.Batuk-batuk.Lama jugak.Mak aku tidak memberi respons.Masih lagi sibuk mengacau kuah di dalam periuk.

                    "Soalan apa ni?"sedikit tidak puas hati akibat tersedak.

                     "Just to make sure young lady.You are not going to be naughty,aren't you?"

                     "NO.Your daughter will be as sweet and innocent as always."Jawabku tegas.Mak aku memang pandai memprovoks.

                     "Bagus,go as one piece and come back here again as one piece,will you?"

                     Aku angguk.Malas pula nak bertanya apa maksud tersirat mak aku tu.

                     "So,boleh dak ni?"aku ingin kepastian.

                     "Approved."Tenang jawapan mak aku.

                     "Pardon me?"

                     "Yes,but dont dump him before I meet him."

                      "What?!"

                      "Approved.Tanya sekali lagi,lain pulak jawapan mak satgi."

                      "Okay."Dan aku berlalu pergi dengan muka puas hati.

                       Lompat-lompat kejap di ruang tamu.Kemudian tertanya-tanya,'dont dump him'.What is that supposed to mean huh?Really...Ini akan membuatkan ramai keliru nanti.Haisyyi..


Nota Kaki:Jangan komen bukan-bukan.Hangpa jangan dok buat loqlak aku penampaq apa tak dapat.





May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

14 comments:

Abang Zam said...

yes..sarah! mak sarah dah kasi can abg masuk!

suka suka!! :D

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:ehhh....syhhhh

lalalala

*berlalu pergi*

hafizmohamad said...

korang nak hapilly married ever after jangan lupa ajak aku:)

Iqin said...

imginasi terlampau la puan emak. HAHA

Sarah Sayuri Hartnett said...

@hafizmohamad:eh sape nak married happily ever after pulak?

Sarah Sayuri Hartnett said...

@iqin othman:albert eistein pun selalu berimaginasi

see..

silent said...

wah
tertanya-tanyalah
haha

Mohd Amin said...

Yesss!!

MissNadh said...

sporting gilak mak ! ehe

Sarah Sayuri Hartnett said...

@silent:hahaha

pun tertnya-tnya jugak ni

:))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@mohd Amin Amir:eh?

apa ni?

tokak karang baru tahu

Sarah Sayuri Hartnett said...

@MissNadh:hahaha...

bulehla juga.sekiranya perkiraan masa nak bertnya tu tepat.kena guna calculator dulu ni

:))

Headmaster said...

kali ni aku dapat detek ang org utara. tedia,kemaen nooh.. takdak emo2 dah.bagoih dok ada! *salute*

Sarah Sayuri Hartnett said...

@headmaster:aihh...awat dok hingaq ni.diam2 sudah la nohh.

org uthagha mana emo sgt betoi dak

jom pekena rothi canai sedaih dulu

hahaha

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat