Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Sunday, May 1, 2011

Gagak Itu Hitam.


                    Avoidance.Kau tahu mengapa aku lebih mengagumi si gagak yang hitam dari merak kayangan?

                   Avoidance.Sebab gagak itu hitam.Hitam itu cantik tapi aku masih memilih untuk kekal putih.Gagak itu kotor.Jijik.Ia makan bangkai,najis dan sampah.Tapi gagak sebenarnya telah banyak menolong manusia membersihkan sampah sarap hasil perbuatan manusia sendiri.Meski manusia akan dan tetap memandang hina kepada gagak.Manusia berasa jijik dengan gagak.Tapi gagak tak kisah.Sedikitpun tak.Sebab dia tahu di sebalik fizikal manusia yang suci lagi bersih tersimpan seketul daging yang sedang membusuk.Daging busuk yang lebih kotor dan jijik dari bangkai yang dimakannya.Daging busuk itu adalah hati.

                    Avoidance.Ya,hati manusia.Penuh dengan dendam.Sarat dengan ketamakan.Berselirat dengan kepalsuan.Hati aku dan juga hati kau.

                    Avoidance.Gagak itu hitam.Aku boleh lihat kehitamannya.Ia tidak hipokrit dan cuba menjadi putih kerana ia tahu lahiriahnya ia memang hitam.Manusia pula sebaliknya.Aku juga begitu kerana aku lebih senang memilih putih walau hitam itu cantik.

                   Avoidance.Kalau gagak boleh memahami kata-kata aku,aku akan meminta pertolongannya untuk datang dan merobek keluar seketul daging hitam milik aku.Biar gagak itu kenyang dan aku puas kerana tiada lagi kekotoran di tubuh aku.

                  Avoidance.Aku mengagumi gagak kerana gagak itu hitam.


ini bukan gagak.harap maklum.



P/s:Daisuke yo,Koibito-san!


May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

42 comments:

hafizmohamad said...

nice one.
really:)

NuRuL MoHaMaD said...

manusia, mmg sejak azali berperangai macam tu. . .
sbb tu ada istilah busuk hati. . .

anyway, nice. . .

^_^

Sarah Sayuri Hartnett said...

@hafizmohammad:eh...thanks

:))

Rafi Nilhan said...

gagak..hitam la..takda gagak putih..

albino kot..

kau lebih sukakan gagak berbanding mensia ke?
hahahaa

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:u r the nice one dear

thnks for dropping by for the 88th times...

^____^

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Rafi Nilhan:takla,aku lg sukakan kau berbnding gagak...kau lebih tiut kan

:))

FaiZaH Fyn said...

serious aku suka entry ni...

nama pun manusia..huhu memang perangai macam tu...

Abang Zam said...

sarah putih, gebu..abang memang suka sarah

erk

act aku faham..kau jgn risau

Sarah Sayuri Hartnett said...

@faizah yaakub:hahahaa...kau ckp mcm ada pengalaman je..

syhhh :))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:hahaha...yeah sarah pun tau itu abg zam

klu faham bgusla

:))

NuRuL MoHaMaD said...

oh baru 88 kali ek. . .

kene cukupkan 100 la cmtu. . .

hehe

^_^

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohammad:takla sebenarnya kena cukupkan 888 kali...itu baru deal okay

^__^

Abang Zam said...

bagus lah sarah ni..boleh jadi calon ni

eh

aku fiance kan? kan?

NuRuL MoHaMaD said...

oh. . .

lucky number. . .

^_^

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:syhhh....ape ni.kau ckp suruh aku cover line...haigoo~~~

lepas ni sure 23 msj msuk inbox aku pulak....hahahah

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamd:yes I like no 8....lucky number for chinese

:)

Abang Zam said...

alahai..gitu ke

mencik! mencik!

cakap kt emak abang masuk lambat :)

NuRuL MoHaMaD said...

suka gak, lahir pun tahun 88. . .

heee. . .

my mom suka no8 n warna merah. . .

:))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:hahaha

eh masuk apa?

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:same as my mum..suka sgt warna merah.klu boleh nak yg bright sebright nya...

NuRuL MoHaMaD said...

haha. . .
samelah. . .
kalau boleh yang dari jauh orang nmpk. . .

haritu dia pegi merisik untuk abang pakai serba merah..

klaka la dia. . .

:DD

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:merah is lucky color...so kenala pakai masa pegi merisik...nk cari luck kan

:)

NuRuL MoHaMaD said...

haah kan. . .

tapi dia sgt comel kalau berbaju merah..

:))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:tau xpe..anak dia bila pula nak pakai baju merah...heheheh

NuRuL MoHaMaD said...

anak dia tak comel kalau berbaju merah. . .

hehe. . .

;D

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:ala...tak try lg.jom pkai cheongsam la..sgt suka cheongsam.sgt lawa :))

NuRuL MoHaMaD said...

haah, cantik kn cheongsam..
tringin gak nk pkai, tapi badan berketul sangat. . .

hee. . .

:DD

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:teringin jugak nk pakai cuma takdak ja,klu ada dah lama pakai...but just dalam umah la..klu kluar rumah len citer plak jadinya

hehehehe

Puteri Ummi Atilia said...

nice one ! tak terpikir pon nak buat analogi antra manusia ngan gagak..

tp kita berbeza, sebab saya takut gagak.. huhu. =.=

ayuni said...

putih itu boleh jadi sehitam2 nya..baik jadi hitam sebelum putih.. :)

NuRuL MoHaMaD said...

bhye woo pkai kat luar..

nt my mom marah..

huhu. . .

duraneyisyah said...

manusia

Ali said...

gagak seekor burung

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Puteri ummi atilia:heheheh....tkut gagak eh.gagak tak mkn orang la kecuali org tu dah mati

:))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@miss silent:yes exactly!

:))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:hahaaha...tau takpa

:))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@duraneyisyah:sayang kau duu...muahhh

ehh...errr..betul tu.manusia kan

:D

Sarah Sayuri Hartnett said...

@ali:kita manusia...:D

✿ gadis biasa ✿ said...

if i have to choose
i rather choose to b a gagak dengan seketul hati yang suci
daripada jadi merak cantik o malaikat bersih tapi punya hati yang hitam
(^^)

Sarah Sayuri Hartnett said...

@gadis biasa:yes,me too.

luar je hitam dlm dalaman putih

biarlah tiada siapa nampak,it doesnt matter..

:)

✿ gadis biasa ✿ said...

people talk too much
people care too much
people never change
people never want to try to respect other's right
people rather choose malaikat o merak rather than gagak
becuz
what people really know is
being JUDGEMENTAL
judge...judge...judge...
:((

Sarah Sayuri Hartnett said...

@gadis biasa:yeah

perhatikan kat sekeliling..makin byk judges yg tak bertauliah

smpai kdg2 kita pun terpksa jd judges jugak...

*sigh

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat