Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Tuesday, May 3, 2011

Esok.


                    "Bye,jumpa esok k!"

                    "Nite sayang,take care k.See you tomorrow(^^_)/."

                    "Selamat malam baby.Tido elok-elok k.Jangan bangun susahkan mama tau."


                   A goodbye.I believe everyone have said it.At least once in their lifetime.Semua orang mengucapkan selamat tinggal dengan harapan akan berjumpa lagi esok hari.Dengan harapan akan dapat berbual,bergelak tawa,makan,menangis dan berbuat apa saja yang mereka suka bersama lagi.

                  Bila setiap pertemuan diikuti dengan perpisahan,maka aku juga berharap sekiranya perpisahan itu tidak diikuti pertemuan lagi,aku tidak menyesal kerana sudah tahu apa yang aku ingin tahu dan sudah memberitahu apa yang aku mahu.

                 The most sorrowful goodbye is the goodbye that we whisper to the one who cannot hear it but he knows,and to he whom we know that we wont meet again.Death.That is the most sorrowful goodbye ever.Because we already know that we wont meet again but still we whisper to him goodbye.A goodbye without hope to meet each other again.A bye without good.


               So when somebody said goodbye to me,I wish there's no more left for him to tell me or for me to tell him.Sebab aku tidak mahu ada apa-apa penyesalan di kemudian hari.Kesalan bila kata-kata yang nak disampaikan,walau sedekat mana dia berada,dah tidak tersampaikan lagi.

              Sebab tu juga biarpun orang mungkin menuduh aku bodoh kerana mengatakan bukan-bukan atau membiarkan harga diri aku diinjak-injak,aku akan tetap mengatakan apa yang aku rasa aku perlu sampaikan pada masa itu.Supaya even aku fikir balik dan rasa ianya sangat memalukan tapi sekurang-kurangnya aku tak menyesal.Aku dah cakap apa yang aku nak cakap.

                   Bertukar ucapan perpisahan sebelum tidur bukanlah sesuatu yang aku gemari bukan kerana ucapan itu.Aku perlu ucapan perpisahan itu.Cuma aku sering tertanya-tanya,adakah mereka yang mengucapkan selamat malam itu sudah tiada apa yang tinggal untuk diberitahu aku?Dan sudahkah aku memberitahu mereka apa yang aku mahu.Sebab kalau tidak,aku akan selalu memikirkannya.Takut untuk tidur.Takut tak terbangun lagi dan tiada kesempatan lagi untuk memberitahu mereka apa-apa.

                  Semasa menaip ni aku masih takut untuk tidur.Sebab aku rasa ada something yang tertinggal.Entri ni bukan dipublished automatically but was scheduled.So tak payah tahu jam berapa masa ni.






May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

12 comments:

FzaIbrahim said...

i hate goodbyes. :(
i was about to write this kind of entry as i'm in my last semester already.
ergh..
i hope that there's no more thing left to tell before we saparate. huu

Sarah Sayuri Hartnett said...

@fza.ibrahim:me too..it didnt put my heart at ease if i know and that person knows there's something deep inside us that was untold..it was left behind...

*long sigh

Abang Zam said...

kau simpan lah kata-kata akhir kau dekat atas sebuah kertas di mana kau boleh tulis setiap hari & pabila kau mati, ucapan terakhir kau ade yg baca

& tiada ape lagi yg perlu di soal kan..mati atau tidur

^^nu[dd]yra^^ said...

"Supaya even aku fikir balik dan rasa ianya sangat memalukan tapi sekurang-kurangnya aku tak menyesal.Aku dah cakap apa yang aku nak cakap."

aku suker part yg tuh....dan aku tidak pernah menyesal kerana telah melafazkan SESUATU itu~[mode: terkenang n mengenang]

NuRuL MoHaMaD said...

tomorrow i'll say gud bye to all my frens here. . .

oh, its hard to say gud bye..
i hate dat. . .

harap diorang dah maafkan semua salah saya, takut lepas ni kami dh tak berjumpa lg. . .

T_T

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:itu idea yg baik

tp aku mls..aku tak penah simpan diari

pfffttt malas tahu

dah.hahaha

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nuddyra:hahaha...sgt memalukan kdg2

pompuan suka ckp yg bukan2 then bila fikir balik rasa nk menyorok dlm almari je

tp dah ckp,so rasa puas hati even malu

:DD

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:errr....goodbye for what?here?

ehhh...noooo

NuRuL MoHaMaD said...

ermm..
myb lepas ni dah jarang dah kot nk komen2 ni.. .

huhuhu. ..
nk balik ke tmpt asal dah, dah habis stdy..
dan pastinya kat rumah nanti takde line tenet. . .

sedihnye......

T_T

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:Errrkk...

TTT_TTT

TTT_TTT

NuRuL MoHaMaD said...

jgn bersedih sayang. . .

rmai yg akn dtg m'gnti. . .

huhu

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:patah tumbuh tp yg hilang takkan berganti...

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat