Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Thursday, May 5, 2011

Aku Okay.


Kawan:Sarah,rindu nak dengar ketawa kau.Bila kau nak datang sini?

Aku:(Gelak-gelak kecil)Nantila.Kalau aku dah beli AirBus esok,sampaila aku ke sana.

Kawan:Hahahaha....gila kau.Siot je kau ni!

Aku:(Gelak-gelak)Betul ni.Asal kau tak caya pulak.

Kawan:Haha...dahla.Makin dilayan makin merepek kau ni.

Aku:Kau suka makan kerepek?Aku pun.Sedap kan.Kerepek pisang eh?

Kawan:(Gelak kuat)Gila.Poyo je!Datanglah weyh...kami semua rindu kau tau tak.

Aku:(Gelak kuat juga)Yela...kalau ada masa aku datang.Aku sibuk la.

Kawan:Hah?Sibuk?Kau sibuk buat apa?

Aku:Aku sibuk tak buat apa-apa.

Kawan:Hahahaaha...(gelak lagi kuat).
 
Aku:Hahahaaha...(gelak kuat).



                      Aku selalu ketawa.Lebih banyak aku ketawa,lebih banyak aku menangis.Masa aku paling gembira dan banyak ketawa adalah masa yang paling aku sedih.Sebab tak nak bagi orang nampak aku sedih,aku terpaksa ketawa.Aku akan ketawa tanpa henti.Aku akan bergembira segembiranya.

                      Katalah apa saja,aku tak kisah.Kutuklah sesuka hati,aku takkan ambil peduli.Makilah kalau mahu,aku tak ambil hati.Sebab semua orang tahu tapi tiada siapa yang benar-benar faham.


                     Penat?Taklah,aku tak penat buat semua ni.Kalau dah penat,aku boleh buang topeng yang aku pakai sekarang dan gantikan dengan topeng baru.Ganti dan terus ganti lagi sampai semua orang percaya yang aku okay.Yes.Aku okay.Tolong percaya yang aku okay.






May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

28 comments:

AMRI OTHMAN said...

talam 18muka xpe..
jgn 2muka je...huhu...

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:hahaha

are u sure?

Abang Zam said...

aku tak tahu kau suka berpura-pura

harap kematian kau adalah the real one

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:ketawa itu pura2 ka?

sekiranya ya,maka aku sedang berpura-pura sekarang.

Headmaster said...

pura-pura ketawa memang tak cool.Tapi kaw tengah sakit dowh. sakit kaw buat ketawa kaw nampak keras.

Sarah Sayuri Hartnett said...

@headmaster:ehh...ye aku tgh sakit.thangs faham.

:))

AMRI OTHMAN said...

ish3,,
tapi xbagus jugak...

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:ehh...haha

and why is that so?

Abang Zam said...

nampaknya aku masih tak faham kau sepertimana headmaster faham akan diri kau

maaf

✿ gadis biasa ✿ said...

that is THAT.!.
sometimes being hypocrite is the best at that time. :)

but how far can we go with that MASK..?.
the reality is closer..even its bites..
make it best in THAT situation before its pass..n there's NO SECOND time..

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:sila jgn kecik hati

okay,kau fhm aku tp mksud aku bkn berpura2 hipokrit mcm fasha sandal cuma berpura2 ketawa saja

it's not that bad right.

*sigh

AMRI OTHMAN said...

perlu ke nak hipokrit???

Sarah Sayuri Hartnett said...

@gadis biasa:i dunno

coz until now,i havent try to break that mask yet.

if i were to,im afraid i'll become to fragile to the extend that even some soft wind could have break me apart.

fragile as butterflies' wings

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:bukan hipokrit

just concealing

it's two different things

AMRI OTHMAN said...

urmm,,owkeyh~~~
i undrstod

definitely.me said...

selalunya itu yg lebih baik.
tak perlu lah aku nk tunjuk sedih.
bukannya ada siapa faham pun.

sigh.

silent said...

hanya orang kuat mampu menipu

✿ gadis biasa ✿ said...

i hate when people put lier n hypocrite in one sentence even i just did it now.!.huuuu :(

as human being have our limits..that mask also have its own..
break it now..o wait IT to fragile itself..same..its not really different mydear..
it still cant take u far away from reality..

for me
secret of Allah is under that mask..u cant see it because of THAT.
dare urself to break it..then its real REDHA..

gnite darling :)

Ceiler Mun said...

mesti awak selalu pendam perasaan kan?

saya pon kadang2 selalu buat2 happy even masa tu tengah sedih sangat...sebab tak mahu orang tahu saya tengah sedih..hehe~

P/S: Suka baca komen gadis biasa tu :)

kentang said...

ketawa, menangis dan senyum banyak kategorinya. Cam ketawa ade ketawa seronak, ade ketawa lucu, ade ketawa sebab sorokkan kesedihan, ade ketawa utk tahan kesakitan. Itu semua bukan hipokrit tapi itu adalah jenis-jenis ketawa.

NuRuL MoHaMaD said...

lebih baik ketawa dan gembira untuk tutup kesedihan dari bercerita kesedihan kepada orang yang takkan akan faham. . . .

sy faham. . .

:)

Sarah Sayuri Hartnett said...

@awiekashi:good boy!

:))

Sarah Sayuri Hartnett said...

@fza.ibrahim:yes,

truly right.

Sarah Sayuri Hartnett said...

@silent:sebenarnya hnya org yg genius mampu menipu

Sarah Sayuri Hartnett said...

@gadis biasa:if i break it,i wont be here anymore

i cant be here

but i really want to be here so i cant break it as long as i know what i am doing

Sarah Sayuri Hartnett said...

@bella bell:hehehe

i dont know.maybe.thanks singgah dear

Sarah Sayuri Hartnett said...

@kentang:yg pasti kentang ketawa gembira kan

sebab kentang sgt sedap...teringat french fries pulak

:DD

Sarah Sayuri Hartnett said...

@nurul mohamad:yeah dear..thanks sebab faham

anda selalu cuba memahami

:))

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat