Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Tuesday, March 15, 2011

Love Is Cinta,Sayuri Is Lily

Sarah Lily Hartnett

                
               Sarah Sayuri Hartnett.Kenapa aku letak nama ni?Kenapa tak letak nama sebenar je?Yeah...Ramai yang tertanya-tanya,yang tak tertanya-tanya tu biarkan.... Tapi nama ni sedap kan...You have to admit it,people.

               Sayuri merupakan bahasa Jepun.Rasanya kalau aku tak bagitau pun korang tau kan?Ia bermaksud lili/lily atau lebih tepat lagi bunga lili.Well,why do I use this name?Adakah sebab aku suka bunga lili?Jawapannya adalah TIDAK!But,since aku mula menggunakan nama Sayuri,aku dah mula suka sikit-sikit bunga ni.Cantik jugak bunga lili rupanya.Especially bunga lili putih.Buktinya ramai omputeh yang guna lily warna putih masa wedding.Kalau tak cantik,ada ke yang nak sibuk-sibuk buat bouquet lily masa kahwin?See...

              Yeah....dan frankly aku mula menggunakan nama ni sebelum mengetahui maksudnya lagi.Semuanya disebabkan pengaruh filem dan novel Memoirs of A Geisha.Dalam tu watak utamanya bernama Sayuri.First time aku dengar,aku dah captivated atau kononnya terpesona dengan nama ni.So,start dari tu aku dah guna nama Sarah Sayuri.Dalam 2 tahun lepas kalau tak silap aku.Manakala Hartnett pula ditambah tak lama kemudian.Cerita di sebalik nama Hartnett tu biarlah rahsia...

              Untuk pengetahuan korang,Sarah membawa maksud Princess.Yeah.....Tapi aku dah gunakannya sebelum tahu maksudnya lagi.So,takde istilah aku perasan or membangga diri kat sini.Aku memang suka menggunakan sesuatu nama berdasarkan kesedapan nama tersebut bukan berdasarkan maknanya.Kalau nama tu sedap,mesti maksudnya pun lebih kurang sedap gak,kan...

              Dan sepertimana yang kita semua sedia maklum,menggunakan nama sesedap ini ada banyak efek positif dan negatifnya.Efek positif seperti digilai ramai peminat aku tidak bercadang untuk menceritakannya di sini untuk mengelakkan korang jeles,sakit hati dan seumpamanya.

              Antara efek negatifnya adalah tidak dikenali kengkawan sendiri terutama di FB.Ramai yang bajet Sarah Sayuri Hartnett ni orang putih mana ntah yang tetiba add diorang.Kenapa aku add diorang?Aku terpaksa susah payah meng'add'kan diorang sebab kalau nak tunggu diorang add Sarah Sayuri Hartnett yang diorang sangka omputeh entah sampai bila-bila pun perkara tu takkan terjadi.Lebih menyedihkan kalau diorang still tak terbukak hati untuk approve aku even aku dah add.Well,maybe sebab diorang tak mahu ada kawan omputeh agaknya.Lepas baca entry ni,konfirm ramai yang tak approve aku dulu sibuk tercarik-carik balik nama Sarah Sayuri Hartnett kan?But,dont worry buddies,aku takkan approve korang lagi..Hahahah

              See people....you got to have a lot of patience if you wanna use some fabulously beautiful name.


Cantik tak?Bersih lagi suci seperti aku kan?




Live,Laugh,Die Emotionally!

No comments:

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat