Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Monday, August 22, 2011

Tak Payah Nak Buat Status Agama Sangatlah.


                 Ya aku tahulah bulan puasa.Semua berlumba lumba nak cari pahala lebih pada bulan ni.Tapi tak perlulah kerap sangat update status agama di Facebook sampai orang naik menyampah.Disebabkan aku sudah naik menyampah dan disebabkan ini bulan puasa,pembackup aku dikurung di neraka,maka aku pun hanya mengubahsuai status yang terlampau kerap diupdate dan mengupdate balik status yang sudah diubahsuai.




Status asal:
WANITA yang BERTUDUNG belum tentu baik *~
~* Tapi wanita yang baik sudah tentu bertudung

ORANG yang SOLAT belum tentu baik *~
~* Tapi orang yang baik tentu akan solat
......
ORANG BERPUASA belum tentu sembahyang
~Tapi orang SEMBAHYANG sudah tentu berpuasa

Status aku:
 
WANITA yang BERTUDUNG belum tentu baik *~
~* Tapi wanita yang baik sudah tentu bertudung
WANITA yang baik dan bertudung pula belum tentu tutup aurat*~

ORANG yang SOLAT belum tentu baik *~
~* Tapi orang yang baik tentu akan solat
ORANG yang baik dan solat pula belum tentu akan khusyuk*~

ORANG BERPUASA belum tentu sembahyang*~
~*Tapi orang SEMBAHYANG sudah tentu berpuasa
ORANG berpuasa dan sembahyang pula belum tentu diterima amalannya*~

Kesimpulannya seekor syaitan sudah terlepas...kikikiki

Status asal:


Apa guna jadi lelaki kacAK,kalau baca Quran pun merangkak-rangkAK... 
Apa guna jadi perempuan cantIK,kalau Pukul 12 t.hari pun tak celik-celiK.. 
Apa guna umur besar panjANG,kalau Fardhu ain asas pun lintang pukANG...
Apa guna Allah bagi hidaYAH,kalau nak solat pun sikit punya paYAH.. 
Apa guna jadi manusIA,kalau umur Allah bagi kita sia-sIA.. 
Apa guna harta melimPAH..kalau nak hulur kepada yg memerlukan pun suSAH... 
Apa guna pangkat beSAR...kubur dah dekat pun masih tak seDAR..



Status aku:
Apa guna jadi lelaki KACAK, kalau baca Novel English pun merangkak-rangkak . 
Apa guna jadi perempuan CANTIK, kalau Pukul 12.00 T.Hari pun tak tidur tengahari lagi.
Apa guna umur BESAR PANJANG, kalau cakap English pun lintang pukang. 
Apa guna AKAL yang PANJANG,NSO pun tak reti nak main.
Apa guna jadi MANUSIA, kalau umur kita dihabiskan di Facebook sahaja . 
Apa guna HARTA MELIMPAH, kalau nak beli Zynga Cash pun SUSAH. 
Apa guna pangkat BESAR,tanaman FarmVille dah mati pun masih tak SEDAR."








May Peace Be Upon Us. 

Live,Laugh,Die Emotionally!

7 comments:

Paolo Balam said...

sekor terlepas....lari!!!!

Syarni Farida said...

hahahaha ;D woi mai aku pi tangkap sekoq ni ;P

Sarah Sayuri Hartnett said...

@the naked writer:kejar.....!!!

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Miss S.F.S:errkkk mana?mana?mana dia?

Headmaster said...

haih.aku tak tau nak cakap apa kat hang.

Sarah Sayuri Hartnett said...

@headmaster:senyum tak perlu kata apa apa :)

Unknown said...

Dakwah?
1. “Bajet ah kau ni post Islamik2”.
Jawab : “Memang, memang aku bajet nak masuk syurga. Kau bajet nak masuk belah mana?”

2. “Takyahlah nak tunjuk bagus, menyampah aku!”.
Jawab : “Aku tengah cuba nak baguskan diri sendiri sebab skrg aku rasa aku macam sampah depan Tuhan.”

3. “Berdakwah konon.”
Jawab : “Bukan konon, memang aku tengah dakwah diri aku sendiri.”

4. “Bukannya best pun status tu. Poyo ah!”

Jawab : “Memang tak best sebab aku bukannya nak jual buku. Aku update status je pun. Biar poyo skrg, jgn poyo depan Tuhan di akhirat depan.”

5. “Aku block je la kau ni.”
Jawab : “Alhamdulillah, jika itu yg terbaik utk iman kau.”

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat