Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Tuesday, August 2, 2011

Memasak Adalah Kemahiran Semulajadi Perempuan.


Mengikut kajian saintifik yang tidak boleh dipercayai,memasak adalah kemahiran semulajadi perempuan.


              Aku seorang perempuan dan aku boleh memasak even aku tidak pandai masak.Percaya?Lebih baik kau semua mula percaya sekarang sebab ini adalah fakta dari kajian saintifik.And so here goes a conversation between me and my dad.


"Jangan masak.Beli.Nah amik duit ni."

"Ayah,trust me.I'm your daughter.I can cook...well."

 "..."

 "Lagipun juga memasak adalah kemahiran semulajadi perempuan.Ayah perlu percaya itu."

 "Selepas melihat kamu memasak,ayah tidak percaya lagi..."

 "Ayah....!!Tapi...tapi ayah makan jugak kalau cek masak."

 "Orang Somalia boleh saja makan rumput kering."



                  Apa kaitannya dengan orang Somalia.Kita di Malaysia.So pedulikan sahaja kata-kata ayah aku itu.Trust me.I can actually cook.Well,you trust me,do you?




Memasak adalah kemahiran semulajadi kami ok?






May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

8 comments:

aiEz said...

err,adakah anda seorang yg memasak rasanya kurang perasa?hahaha...;)

Paolo Balam said...

boleh itu aku percaya...cekap dan handal selalunya lelaki...kalau aku pergi warung, aku akan cari yg tukang masaknya lelaki...pantas dan sedap...sorry,hehe.

littledolphin said...

semua perempuan mungkin boleh memasak.tapi samaada kita sanggup makan ke tak,itu lah yang menjadi masalah -.-'

Sarah Sayuri Hartnett said...

@aiEz:owhh...tapi anda perlu yakin pada kemahiran saya memasak.:(

Sarah Sayuri Hartnett said...

@the naked writer:sebenarnya masa anda pergi warung itu time rehat tukang masak perempuan itula sebabnya kalau anda cari hnya jumpa tukang masak lelaki..

errr sekian.

Sarah Sayuri Hartnett said...

@hana sudradjat:ya tepat sekali.

kalau tidak sanggup paksaan dibolehkan kan?

aiEz said...

err-yakin itu masih mencuba tp setelah ayah anda juga percaya,hihi..;)

Sarah Sayuri Hartnett said...

@aiEz:erkkk baiklah TT_TT

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat