Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Sunday, August 28, 2011

Sedih Kan Sambut Raya Seorang Diri?


               Dengar lagu raya Dendang Perantau dan Ku Pohon Restu Ayah Bonda seorang diri.Makan seorang diri.Dan makanannya pula ala kadar sahaja,walaupun sedap,mestilah tidak sama dengan air tangan bonda sendiri.Sekalipun kad raya dan kuih raya sudah diposkan,namun kesedihan tidak juga terubat.Apatah lagi mendengar takbir bergema di pagi raya.Cukup untuk membuatkan kolam air mata bertakung lalu mencurah curah.

               Lagu Airmata Syawal dendangan Siti Nurhaliza pastinya cukup membuatkan air mata bersambungan hingga ke malam hari.Tak apalah,raya tahun depan ada lagi.Pujuk hati pada diri sendiri.Namun sayangnya hati sekadar mendengar tetapi tidak mahu menerima pujukan itu.



Sedihnya...















May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

6 comments:

iqin othman said...

ni entri tuju kat nabil ke? :DD

(the naked writer) said...

tak balik raya haji tahun lepas pun aku dah banjir...apetah lagi syawal..eh, aku tak banjir, mak aku...=)

Abang Zam said...

chill
tiap masa kena igt parents
bukan raya je

Sarah Sayuri Hartnett said...

@iqin othman:ya...dan juga utk sesiapa yg beraya di perantauan...:)

Sarah Sayuri Hartnett said...

@the naked writer:selalunya org kata apa yg kau ckp first itulah yg betul...

:D

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Abang Zam:thanks

aku tgh chill lah ni sebab bkn aku pun yg smbut raya sorang2...:)

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat