Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Saturday, July 30, 2011

Aku Semakin Menyampah Dengan Kau.


                Maaf.Aku tahu sudah sekian lama kita bersama tetapi sejak akhir-akhir ni...aku...aku...errr aku tak tahu bagaimana untuk memberitahu ini kepada kau tanpa menyakiti hati kau.Aku terpaksa menyampaikan juga ayat ini kepada kau.Maaf.Aku semakin menyampah dengan kau.Ya,aku tahu.Bukan salah kau juga bukan salah aku.Sememangnya kita berdua tidak bersalah dalam hal ini,namun demikian aku sudah tidak mampu untuk bertahan dengan karenah orang luar yang cuba mengucar-ngacirkan kehidupan bahagia yang kita jalani.

               Sungguh sukar untuk aku mengatakan yang aku semakin membenci kau namun aku terpaksa.Maaf sekali lagi.Ya FaceBook,aku semakin menyampah dengan kerenah mereka yang menempelkan status memualkan setiap saat di dinding kau,semakin meluat dengan gelagat bercintan cintun pasangan kekasih yang tidak sudah-sudah,muak melihat sandiwara dan kekecewaan couple yang bergaduh(masukkan muntah sendiri di sini) dan juga yang paling hebat adalah gambar-gambar yang ....Tunggu kejap,aku nak muntah dahulu.BWEKKKKK!!!!!

               Okay mari kita sambung.FaceBook,ketahuilah yang aku tidak membenci kau namun gelagat orang luar tidak memungkinkan kita menghabiskan lebih banyak masa bersama.Status-status seperti(status-status dibawah dicopy sebijik-sebijik dari FB):


Abg cayang ayg angat-angat.Sowi ek pasal smlm.Ti kite jupe lg.Muahhh...

Ya baguslah...

cdeyh nye bla tringat kna sahur n berbuka posa tanpa fmly..dah la tak penah berjauhan dr fmly

Status di atas ditulis oleh seorang lelaki ya.Perhatian,diulangi,seorang lelaki.A boy!


jgn d0k jdi 0ver girl sngt nah !!! pentan + sial + babi + anjing + setan = wjaq.xpdn gn k0 nk kta kt kmi nie ... wey sdaq dqi 2 .... s0lat bnyk2 kit .. jgn d0k jdi cm gn babi sngt nh .. haqu gn mnah nie ...

Ini pulak status makian dari seorang minah yang tak puas hati setelah pakwenya dirampas oleh kawan sekolahnya.Harap-harap minah itu bukan sekelas dengannya.*Sigh*Gadis itu sebaya dengan adik aku.So young.Aku tidak menyampah cuma kasihan sahaja.Kau semua tidak kasihankah?
 
‎..12jam dh on fb,tgu dya on9:'(
 
Kasihan juga pada yang ini.Kecewa menanti pakwe selama 12 jam tapi tiada hasilnya.Bukankah lebih baik menggunakan 12 jam itu untuk melakukan sesuatu yang lebih berfaedah?Bukannya aku nak suruh dia pergi membaca Al-Quran atau bersolat sunat cuma cukuplah kalau sekadar datang membaca belog aku ini.Membaca itu jambatan ilmu tahu?WTH eh...
 
yunk, sory2... abg pn ttdo gak td,,,hhehhehehe,,, sory tau,. ye ke bosan.. xpe la bce plhn2 tau..ayg, ala xpe la kite lupekn je tau..bkn salah ayg pn.. urm tu la esk dh nk balik kn..ati2 n jga diri ye syg. ye kite jumpe raya t..ayg jga diri n kshatan ye..kite stdy same2 k t..sayang kmu gak.


Di atas ini status cintan cintun yang biasa kita lihat di wall kita ya.Nak beromantik dan berjiwang-jiwang itu tidak salah tapi kalau 24 jam asyik beromantik sahaja akan menyebabkan pengguna FB mati akibat dehidrasi setelah muntah terlampau.Mujur juga lembu dan kambing tidak pandai bermain FB.Kalau tidak habislah stok daging raya tahun ni.
 
Islam agama ku, Al-Quran kitab ku, Muhammad Nabi ku, Kaabah Qiblat ku dan Kejayaan arah tujuanku Dunia & akhirat serta pegangan ku sepanjang hayat. :) .. ♥ ♥
Ya,sejuk perut dan hati membacanya bukan.Bagaimana kalau aku beritahu kau semua bahawa orang yang post status agama ini dan orang yang post status cintan cintun di atas adalah orang yang sama? Speechless....



                  Dan begitulah pembaca-pembacaku sekalian.Pesanan dari penaja:Jangan membuatkan pengguna FB membenci anda kerana terlalu kerap update status yang memualkan.Sekian.Oh ya,sebenarnya aku tipu sahaja aku menyampah dengan FB.Why should I?Dapat stalk couple yang bercintan cintun mahupun yang hampir breakup pun best jugak.Kikikikiki.....(ketawa sopan sempena menjelangnya bulan Ramadan)





Nota Kaki:Stefan Salvatore,jomlah update status cintan cintun jugak....Muahhh....hahahaha.








May Peace Be Upon Us. 

Live,Laugh,Die Emotionally!

10 comments:

Dzarief Zuhdi said...

mmg EMO bila baca status2 camtuh.. haha.. padahal tak dak kaitan ngan kita pon.. ~~

littledolphin said...

status cintan cintun ni menjengkelkan.tapi dalam masa yang sama macam best jugak dapat menyusup dalam hal peribadi orang.HAHAHAHAHA

FaiZaH Fyn said...

lwk gila gmbr tu..online for one year?hahaha

**stefan aku punya okeh!

aiEz said...

heh..tersenyum sorang baca cerita diatas..realiti,tu la yg terjadi bila tgk fb..kita apa yg kita sampaikan,lebih baek update status yg mendatangkan manfaat pd yg membaca...:)

Sunah Sakura said...

hahahahahhahahahahha.. (nak gelak aje)

Sarah Sayuri Hartnett said...

@dzarief:kikikiki..mmg pon.tp kdg2 besh jugak :)

Sarah Sayuri Hartnett said...

@hana sudradjat:ooooooo.....stalker juga ni :D

Sarah Sayuri Hartnett said...

@MRs Lee Jun Ki:ahhh....kau simpan Lee Jun Ki sudah mehhh...betul kan aku eja nama Lee Jun Ki?

*kita bukan bercakap pasal Stefan yg sama di sini.^^ *

Sarah Sayuri Hartnett said...

@aiEz:ya tepat sekali

mari sama2 renung2kan dan beramal :)

Sarah Sayuri Hartnett said...

@Cik Sunah Sakura:kikikikiki (sambung gelak lebih sopan)

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat