Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Monday, July 11, 2011

Tribute Week For Mom:Yes,I Do Love Her.


                  Seseorang pernah mesej aku sekadar untuk bertanya,

"Sarah Sayuri,do you actually hate your mom?"

                  and my answer is,

"No,I actually love her."

                  Maybe you cant understand eventhough you had tried to.Mungkin hubungan aku dan mak aku terlalu sulit untuk difahami.Ringkasnya,hubungan love-hate or benci-benci sayang.Well,lagipun,anak mana yang tak sayang maknya kan?Susah untuk orang faham kalau tidak melihat sendiri bagaimana Sarah Sayuri dan her mom berinteraksi and berkomunikasi.(Sebenarnya kami berkomunikasi melalui walkie talkie and telefon je tidak pernah dari mata ke mata or dari hati ke hati)Okay...okay..tak.Aku tipu saja.Abaikan yang dalam kurungan tu.Sebenarnya...errr..how to explain this in the simplest form to make you understand...

               Owh...mungkin seperti pasangan or couple yang selalu gaduh-gaduh manja but in fact they actually love each other so damn much.Lebih kurang macam tulah rasanya.Supaya lebih senang untuk orang faham.And I have this one kind of attitude towards my beloved people yang aku rasa bagus untuk dipraktikkan oleh semua tidak kira bangsa atau agama.That is...I cant stand if my beloved people sulk or refuse to talk with me,refuse to see me eyes to eyes,refuse to have any contact with me whatsoever.Tidak kisahlah aku yang salah atau dia yang salah,kalau orang-orang yang aku sayang tidak bercakap dengan aku,then aku akan buat apa sahaja to make them talk to me again.Kalau orang yang I do care about,my beloved people marah or merajuk dengan aku for like 15 minit pun it's enough to make me tak senang duduk.Lalu aku keluar dan pergi main merry-go-round.Eh....?Errr...tak senang duduk lalu aku berusahalah sedaya upaya to clear the things up.Especially my mom.

                And my mom and I,we have some sort of understanding yang aku tak berapa nak suka.That is aku tahu bila mak aku nak marah and for sure aku akan buat something or cakap something and lastly dia akan tergelak and tak jadi nak marah.Dan mak aku juga buat benda yang sama kat aku,yang mana aku tak berapa suka.Yeahhh....I hate it bila aku nak marah then somebody buat sesuatu yang menyebabkan aku tergelak because when I started to laugh,it gonna take like forever to stop.Dahla aku ni innocent,sweet,jarang marah,cute and bila nak marah pula orang buat lawak,jadi bila masa lagi aku nak meluahkan perasaan ni?

(Dalam fikiran readers:Oh jadi Sarah Sayuri meluahkan perasaan dalam belognya lah dan buat kami semua emo sekali.Huh...)

               Eh...eh apa pulak?Mana adalah....korang ni sengaja cakap camtu kat aku kan.Benci la macam ni...Okay.Enough.So,this week is a tribute for mom.Specifically,my mom but kalau korang nak buat tribute jugak untuk your moms then sure,go ahead,why not?Tidak perlulah nak tunggu Hari Ibu tahun depan baru nak buat tribute kan.Entah masa tu kita masih hidup atau sudah dipanggil menghadap Illahi.Ramadan tahun ni pun belum tentu lagi kita berpeluang menyambutnya.

              So yes,I do love my mom.Sebab tak kiralah berapa banyak orang yang kita panggil mak,ibu,mommy,mama,ummi,inai,mamak,mummy...tak kiralah berapa banyak mak angkat yang kita ada,tak kira berapa banyak perempuan yang sudi menganggap kita sebagai anak mereka...but deep inside our heart kita sendiri tahu kita hanya ada seorang ibu yang sebenar.Satu sahaja.Not more and not less than that.Yang aku dan mungkin korang jugak takkan tukarkan even if somebody offered the whole world in return.


so sweet and innocent just like me :)










May Peace Be Upon Us.

Live,Laugh,Die Emotionally!

No comments:

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat