Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Thursday, July 21, 2011

Gratefulness.


20 Julai 2011.
Dewan SMKDWMS.
8.15 am-12.00 pm.


                    Perasaan menjadi waris/penjaga untuk satu majlis kecil seperti ini adalah bagus.Amat bagus.Biarpun pada awalnya aku berharap aku tidak menghadiri majlis ini sebaliknya majlis lain.Tetapi apabila orang yang berhak ke atas aku sudah mengeluarkan notis secara rasminya maka surat penolakan mahupun penjelasan tidak akan diterima lagi.Mahu atau tidak aku harus berada di sana tepat pada masanya.Biarpun sebenarnya aku datang lewat setengah jam dari waktu tetamu sepatutnya hadir.Mogok dan tidak puas hati punya pasal.

                   Rasa sudah tua lebih matang bila duduk bersama para ibu bapa yang hadir sekali.Jangkaan aku tepat apabila hanya aku seorang sahaja manusia bergelar kakak yang berada di situ.Malu pun ada sebab tidak memakai pakaian seperti yang selayaknya(baju kurung).Pandang sekeliling tempat duduk yang dipenuhi para ibu yang memakai baju kurung dan kelihatan begitu bersopan santun sekali.Aku pula....errr rasanya tidak perlu digembar-gemburkan di sini tentang apa yang aku pakai.Dress mungkin?Inilah akibatnya bila tidak mendengar cakap orang yang lebih tua dan memakai sesuka hati untuk melampiaskan rasa tidak puas hati setelah dipaksa menghadirkan diri ke situ.Kerana memikirkan adik perempuan aku(adik bongsu tak jadi) yang akan berguling-guling sekiranya tidak ada yang hadir melihat dia menerima anugerah(spesies manja terlampau)maka seorang kakak yang baik hati terpaksa menurut perintah ibunya serta kehendak adiknya.

                  Mengantuk dengar pengetua dan VIP bagi ucapan alu-aluan disebabkan tidak tidur.Jangan ditanya sudah berapa hari aku tidak tidur.Mujur juga tidak pengsan dalam majlis itu.Kalau tidak mood yang sepatutnya ceria dan gembira di majlis akan bertukar panik dan huru-hara.Sudahlah ucapan pendahuluan panjang berjela ditambah lagi dengan ucapan perasmian dan entah apa-apa lagi ucapan yang datang entah dari siapa-siapa membuatkan udara di sekeliling bagaikan tidak cukup.Kemudian lihat senarai penerima anugerah yang entah sudah berapa ramai tidak terkira membuatkan rasa ingin pengsan tadi kembali.

                Errr...tunggu sebentar.Bukankah aku sepatutnya bersyukur dan bukan merungut panjang lebar di sini?Ya.Okay.Maka Sarah Sayuri amatlah bersyukur kerana diberi peluang untuk hidup lagi pada masa itu,dapat menghadiri majlis yang gilang gemilang dan dapat menghalang adik beliau dari berguling-guling di lantai.Ya,aku ingin luahkan perasaan kesyukuran itu di sini.Walaupun aku sebenarnya tidak memilih untuk berada di situ tapi aku bersyukur kerana telah berada di situ.Mungkin aku patut berada di tempat lain ketika itu tapi mungkin juga aku patut berada di situ.Siapa tahu bukan?Kalau boleh aku mahu lakukan semuanya tapi tidak semuanya dapat aku lakukan.Jadi mungkin aku perlu belajar untuk bersyukur kerana walaupun tidak semuanya sekurang-kurangnya aku sudah melakukan sesuatu untuk seseorang.Yes.It should be there.The feelings of gratefulness.





see...that's my sister.

Hamper tu...Sungguh tak adil.



ambil gambar dari jauh sebab malas nak bangun.



jeles tengok hadiah dia yg banyak.hidup ni memang tak adil.




Nota Kaki:Terpaksa "pau" hadiah dia sikit sebagai komisen.





May Peace Be Upon Us. 

Live,Laugh,Die Emotionally!

4 comments:

iqin othman said...

pau hadiah adik adalah best, HEHEHEHE

Kukumalu said...

congrats to ur sis ^_^

Sarah Sayuri Hartnett said...

@iqin othman:erkk...selalu buat ka?

Sarah Sayuri Hartnett said...

@kukumalu:ya terima kasih...:)

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat