Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Monday, February 28, 2011

Dudes,you are...



Bau Badan







      Ewww…ur soooo STINKY,stinkier than Stinky the Snail! Stinky the Snail ialah siput yg wujud dlm games Plants vs Zombies yg merupakan games faveret aku tp dia x berbau n aku pun taktau knapa ia digelar sedemikian. 1st thing comes first.So benda pertama yg aku nk tegur kt sini ialah bau badan lelaki yg kadang2 boleh mncapai 80 decibel.Bukanlah aku nk kutuk atau menghina cuma kdg2 kita kena akui bau diri sndri bkn begitu?

         Antara bukti bau badan lelaki yg xdpt disangkal lgi ialah kita akan tahu kedatangan@kewujudan seseorg guy itu beberapa meter jauhnya even sebelum dia sampai lg seperti bau hangus hamster yg bulunya terbakar cuma mungkin lebih teruk lg.Bagaimanapun ini bukanlah satu masalah besar karena korang boleh prepare utk amik tindakan selanjutnya pabila dtgnya bau2 sedemikian seperti lari n yg seumpamanya.

         Aku akan brtambah emo apabila stuck di tmpat yg sesak contohya kt dlm bas@LRT dimana kita tiada pilihan lain selain drpd menutup hidung atau menahan nafas sampai muka jadi merah.Dan aku mmg betul2 sakit hati bila time muka dah merah tu,lelaki yg badannya berbau kt sebelah toleh n dgn selamba tanya kalau2 aku okay.Ef-yu-see-kay off!



         Mybe sesetengah kaum Adam x bersetuju dgn pndpt bdn mereka sorg je yg berbau n oleh itu diorg akan ckp habis tu bau badan pompuan cmner lak?Pompuan pun ada gak yg bau badan tahap longkang kot….What?Ehhh,tolong sikit okay!Seboleh-bolehnya sebelum keluar rumah pompuan dah habiskan 10mL parfume spray,4mL deodoran n kalau xckup ditambah dgn cologne lagi utk wangikan bdn tau.

         Okay,fine, aku admit maybe ada sesetgh kaum pompuan tu yg tak prihatin dgn bau bdn diorg tapi at least diorg masih ada kesedaran diri kalau ditegur.Cuba korang try pergi tgur lelaki n tgok responsnya.Kemungkinan besar dia akan wat muka selamba badak atau paling kurang dia akan tnya balik, “Eh,ada bau k?X perasan la plak.Tp xpela,org ckp bau bdn lelaki ni seksi.” Dan lepas tu dia akn ketawa mcm xde wat salah pape.Seksi?Puh-lease…klu bau sikit2 tu mungkin ya tp ni dah tahap bau air kumbahan kt loji rawatan air yg diperam slama 10 hari. 

         Kalau nk dikatakan miskin smpai xleh nk beli deodoran itu memang mustahil,even miskin sgt pun mesti boleh beli daun sireh utk di sagat kt ketiak tu.Rasanya ada 2 sebab utama kenapa lelaki ni berbau.Pertamanya,diorg memang x amik kisah sgt pasal bau bdn ni or memang diorg jenis muka yg xtahu malu.Org kata apa pun buat donno je.Takpun diorg akn balas balik dgn lawak bodoh.Keduanya mungkin juga diorg actually dah pakai deodoran atau parfume tp x mencukupi utk menghalang bau bdn diorg yg dahsyat tu merebak di udara.Sebabnya lelaki ni memang byk berpeluh n peluh diorg tu mengeluarkan bau yg dahsyat.

         So,kpd gadis2@wanita2 kt luar sana tu yg mempunyai pasangan lelaki masing2 tak kisahlah pkwe k,tunang k or suami sekalipun jika anda mndapati psangan anda mghadapi masalah bau sebegini,tolonglah tegur sebelum org lain yg tegur sebab klu org lain tegur bknnya diorg akan dengar pn.Atau tegur dgn cara yg halus sperti belikan deodoran/parfume utk mereka tanpa perlu tunggu pape tarikh special.N please lekatkan nota skali kt hadiah istimewa korang tu contohnya “Syg,harap syg dpt pakai bnda ni hari2” atau apa2 je gelaran yg korang guna utk pggil pasangan korang tu.Oleh sebab lelaki ni kurang kesedaran sikit,maka itulah perlunya nota tu dilekatkan.Kalau x,mybe diorg anggap korang sje2 je bg bnda tu utk dijadikan hiasan or mybe diorg xkn guna sebab nk simpan sbagai kenangan(klu mamat yg jiwang).


Hadiah Hari Valentine terbaik...


stok setahun


         Aku mmg taleh tolerate dgn bau bdn kaum XY ni even my own daddy pun.Oh yes?Btw…adakah itu mnjadikan aku durhaka?I hope not.Haha…klu mood ayah aku tu okeyh,aku akn ckp straight to the point je sruh dia pegi bukak paip air n mndi.Klu tgok dia moody sikit aku akan spray2 skit parfume dia kt ruang tamu utk hilangkan bau yg kurang menyenangkan tuh.Klu dia tension je,pilihan terbaik aku adalah utk mnjauhkn diri.Tp biasenya aku selalu buat yg pilihan kedua 2.;p


Live,Laugh,Die Emotionally!

No comments:

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat