Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Saturday, January 12, 2013

Excerpt For Dear Mr Salvatore Part 3.



 
         Pertelingkahan mereka membingitkan telingaku.Aku memerhatikan satu persatu raut wajah presiden-presiden serta ketua-ketua negara yang berada di hadapanku.Mereka yang cukup matang untuk mengepalai negara masing-masing kini berkelahi macam budak-budak tadika. 

          Aku pandang Presiden Amerika yang sedang bertekak dengan Presiden Korea. Pandanganku beralih kepada Presiden China yang bersungguh-sungguh berhujah menentang Perdana Menteri Jepun. Kemudian pada Presiden Israel yang cuba menonjolkan kekuasaannya bagi mengetuai semua ketua-ketua negara yang ada. Terakhir pandanganku jatuh pada Perdana Menteri kita yang duduk dengan tenang sambil membicarakan sesuatu dengan Pengerusi  PBB.

         Tanganku menghempas meja bulat besar itu tanpa sedar.Semua mulut berhenti bercakap.Semua mata menghala ke arahku.

         “What is wrong with all of you?!”soalku marah.Aku tidak peduli lagi dengan siapa aku bercakap sekarang.Kelakuan mereka menjengkelkan hatiku.

         “Miss Anna?” Presiden Filipina yang bingung cuba mendapatkan sebab aku bertindak begitu.

          Aku memerhatikan mereka yang kelihatan tercengang memandangku. “This is not the time to fight with each other.”

          “But we must find a plan. A very good plan. There must be something that we can do.” Presiden Amerika menjelaskan tindakan dia beradu lidah dengan yang lain.

           “Someone needs to do something about this,”tingkah Presiden Israel bongkak.

           “You do not understand, don’t you? There’s no need to find a plan. There’s no need to do anything.” Aku bertegas.Cuba membuatkan mereka faham. Masing-masing melemparkan pandangan tidak puas hati.Mereka tidak bersetuju dengan kata-kataku.

           “We have responsibilities for our countries and for our citizens. We can’t just sit here doing nothing.” Presiden Rusia bersuara dalam bahasa Inggeris pelatnya.

            “I’m sorry to say this but you can’t do anything about it,”ujarku sejujur mungkin. 

             Walaupun mereka semua enggan percaya, biar seluruh dunia meragui,namun inilah hakikatnya. Aku hanya memberitahu mereka perkara yang benar. Sama ada mereka mahu terima atau tidak,inilah kebenarannya. Presiden Israel merenung aku tajam. Aku sangat benci melihat lelaki ini. Jika tidak kerana keadaan kecemasan sebegini, mati hidup balik pun aku enggan berjumpanya.

“And why can’t we?” soalnya dengan nada mencabar.
 
“Because this world is going to die. We all are going to die.”


*            *             *             *             *             *             *             *             *              


“You are my world, Anna. I’ll never let anybody hurts you.” Mr Salvatore membisikkannya di telingaku. Spontan senyumku terukir.Perasaan aku ketika ini sangat bahagia. Seperti seseorang telah meletakkan bumi dan segala isinya dalam genggamanku.

Aku memusingkan tubuh ke belakang. Menghadap Mr Salvatore, menatap matanya dalam-dalam sebelum membalas, “And  you are the king of that world.”






May Peace Be Upon Us. 

Live,Laugh,Die Emotionally!

No comments:

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat