Something To Think About.

There is no girl alike me. And there is no boy that like me. ; )






Sunday, July 24, 2011

Mari Berkenalan Dengan Penulis Blog Ini #2.


             Hello there not-so-innocent boys and sweet girls sekalian.So how are you today?Good?Good.Very well.Jadi apa pendapat kau tentang Sarah Sayuri?Great?Nahhh...she's just too weird to live but too rare to die.Okay,okay just kidding.Just kidding okay.

             Memandangkan semalam kau,kau dan kau juga telah berkenalan dengan Sarah Sayuri maka hari ini mari aku bawa kau berkenalan dengan seorang lagi penulis.She's got another name but she'd would be more prefer to be called Gadis.So here she is.


 "Errr hai.Saya Gadis.Selamat berkenalan...semua."


             Itu ucapan perkenalan yang (very)pendek.Okay,nampaknya itu sahaja yang boleh dikatakannya.Let's continue.Jika diminta untuk menjelaskan peribadi Gadis dalam satu ayat maka aku akan mengatakan "Fragile."Dia seperti kaca yang rapuh,mungkin perlu dilekatkan tags "Handle with care" bersama.Bagi aku Gadis dapatlah diibaratkan seperti one sweet innocent girl yang terlalu pure untuk hidup di dunia yang not-so-pure dan penuh dengan sifat keji serta dendam manusia.Dia terlalu lembut (lembik) sekalipun untuk mempertahankan pandangan sendiri,terlalu mudah memaafkan dan melupakan kesalahan orang lain.

              Bagi Gadis,dia menyangka semua orang di sekelilingnya juga akan bersikap sepertinya.Iaitu tidak pernah menyimpan dendam dan tidak ada hasad dengki di hati mereka.Itu adalah satu pemikiran yang salah.Salah sama sekali.Gadis melihat dunia sebagai sehelai kain putih yang belum kotor.Penuh dengan keikhlasan yang belum tercemar dan kasih sayang yang melimpah ruah.Malang sekali kita semua tahu yang hakikatnya bukan begitu.Kebanyakan orang mungkin akan memandang Gadis dengan pandangan penuh simpati kerana dia masih belum mengerti akan kenyataan sebenar hidup ini.Hidup yang kadang kala boleh bertukar menjadi lebih kejam dan dahsyat bilamana ramai manusia sudah bertukar menjadi binatang.Yang akan melakukan apa sahaja,menggunakan apa sahaja cara untuk mendapatkan apa yang mereka mahukan.

               Tapi aku tidak bersimpati dengan Gadis kerana bagi aku,dia seorang yang bertuah kerana dapat hidup dengan mempercayai yang syaitan di sekelilingnya ialah malaikat.She's pure and white seperti salji yang baru turun.Gadis terlalu mudah memberi kepercayaan kepada orang lain.Baginya hitam kata kau,maka hitamlah;putih kata kau,maka putihlah.Tidak sedikitpun dia menaruh curiga atau syak wasangka bahawa mungkin ada yang ingin mengambil kesempatan atau mungkin ada udang di sebalik batu.

               Hati Gadis terlalu rapuh.Seperti kaca yang akan pecah berderai bila menerima sedikit gegaran.Dia terlalu mudah bersimpati.Kalau boleh mahu sahaja dia menjaga semua anak-anak yatim,memelihara semua kucing terbiar dan menolong semua orang miskin di dunia ini.Sifat empatinya terlalu banyak mungkin.Gadis yang lebih mementingkan orang lain dari diri sendiri.Dia seorang yang cengeng.Mudah mengalirkan air mata pada khabar yang gembira mahupun sedih.Kadang kala juga akan menangis tanpa sebab.Gadis yang lebih rela disakiti dari melihat orang tersayangnya disakiti.Dia seorang yang sensitif.Mungkin juga terlalu sensitif kadang-kadang.Sedikit kekasaran sudah cukup untuk mengguris hatinya lalu menyebabkan empangan air matanya pecah.Mungkin juga empangan itu sendiri yang tidak cukup kuat.Mungkin?

                Aku sendiripun terlalu berhati-hati(mungkin juga terlalu takut) untuk menyentuh Gadis.Bimbang sekiranya aku akan mencemari pemikiran sucinya atau menyebabkan dia menangis sekiranya aku terkasar.Penulisannya lahir dari hati jadi aku risau kalau-kalau aku mencemari hati putihnya dengan pemikiran aku yang kelabu atau mungkin juga telah hitam lantas menyebabkan semuanya bertukar busuk.Oleh itu,aku hanya akan membicarakan yang baik-baik dan cuba mengawal diri dari menjadi syaitan bila bersama Gadis supaya dia tahu yang dunia ini masih suci seperti yang dia percaya.Kadang-kadang juga mungkin aku terlepas cakap atau bertindak keterlaluan tetapi setakat ini Gadis masih memaafkan aku.Dan aku percaya dia akan terus begitu.

                Gadis seorang pendengar yang setia,sentiasa cuba untuk memahami dan kawan paling baik yang boleh aku dapat.Sebab tidak kiralah betapa jahat atau buruk aku sekalipun,aku tahu dia tidak akan pernah meninggalkan aku.Sebenarnya aku harap dia tidak akan meninggalkan aku.Sebab kerana dia,aku masih boleh berpura-pura menjadi baik dan percaya masih ada sedikit kesucian di hati manusia yang hitam.Masih boleh melihat yang putih sebagai putih dan hitam sebagai hitam.

                Setakat itu sahaja untuk kali ini.Kau semua boleh teka entri mana yang Gadis tulis dan yang mana aku tulis?Boleh?Tak boleh?Kalau tidak boleh,mungkin ada yang perlu membaca dengan hati dan bukan mata(ini kata-kata Gadis bukan aku).Jadi selamat berkenalan dengan Gadis.Say hi to her peeps!Oh dan mungkin dia sedikit pemalu juga.Dan sila berhati-hati bila berurusan dengannya.Aku ulangi,sila berhati-hati.She's too fragile.I would kill you for sure if somehow you got her broken.No kidding.









May Peace Be Upon Us. 

Live,Laugh,Die Emotionally!

No comments:

LinkWithin

Sayang Korang Ketat-ketat